• Frontend developer gezocht - (24-40 uur per week)

    Kan jij deze site beter maken? Solliciteer dan nu!

  • HOE SNEL WERKT UW ICT-BEHEERDER?

    Unimecs is een aanbieder van IT-diensten en actief in verschillende branches, zoals: notariaat & advocatuur, financiele dienstverlening en reizen & transport. Door jarenlange opgebouwde kennis van de markt en professionele medewerkers kunnen wij u innovatieve oplossingen aanbieden, die voldoen aan uw behoeften.

  • WINNEN DOOR SAMEN TE WERKEN

    Om te kunnen winnen heeft u een betrouwbare partner nodig. Iemand die weet wat u doet en waar u op kunt vertrouwen. De medewerkers van Unimecs beschikken over de juiste certificeringen, waardoor wij onze kennis kunnen bewijzen.

IT Beheer

Unimecs Kantoorautomatisering biedt een IT beheerconcept op maat. De opdrachtgever kan zelf het uit te besteden IT beheer takenpakket samenstellen. Hierdoor kan de opdrachtgever de uit te besteden werkzaamheden en de te leveren prestaties naadloos laten aansluiten bij de behoeftes van zijn organisatie.

Unimecs Kantoorautomatisering biedt zowel een integrale beheerdienst voor eindgebruikers (full service) aan als ondersteuning voor een bestaande systeembeheerder of IT afdeling.

Het uit te besteden beheer takenpakket, vastgelegd in een SLA, kan bestaan uit de volgende onderdelen:

  • 1e lijn eindgebruikerondersteuning op basis van een skilled servicedesk
  • 2e en 3e lijn server en storage beheer (Windows, Linux)
  • 2e en 3e lijn netwerkbeheer inclusief beheer van koppelingen naar het WAN
  • 2e en 3e lijn werkplek- en printerbeheer inclusief mobiele werk- en thuiswerkplekken
  • Technisch applicatiebeheer en SQL server database beheer
  • Continue monitoring van de IT infrastructuur inclusief het nemen van preventieve en proactieve beheermaatregelen en het doen van structurele verbeteradviezen
  • Dagelijkse back-up controle
  • Patch-, fix- en updatemanagement
  • Licentie en configuratie beheer (hardware en software asset management)
  • Periodieke SLA rapportage met trendanalyses en verbeteradviezen

De Unimecs Kantoorautomatisering beheerdiensten kenmerken zich door:

  • Een vaste prijs per maand (c.q. per werkplek)
  • Eigen servicedesk per klantgroep met overzichtelijk aantal vaste servicedesk medewerkers per klant bereikbaar via direct telefoonnummer en email adres
  • Alle beheertaken zijn helder en transparant vastgelegd in een beheerovereenkomst (SLA) inclusief de gegarandeerde reactietijden, openingstijden en te ontvangen rapportage
  • Afhandeling van de meldingen is gebaseerd op de prioriteitstelling van de ingediende melding. Unimecs Kantoorautomatisering onderscheidt 4 prioriteitniveaus. De prioriteitstelling bepaald de opdrachtgever !
  • Unimecs Kantoorautomatisering werkt op basis van een skilled servicedesk, m.a.w. met veel oplossend vermogen in de gecombineerde 1e/2e lijn
  • Zoveel mogelijk remote beheer. Indien incident dat vraagt komt de betreffende servicedesk medewerker op locatie. Deze kosten zijn in de maandelijkse vaste beheerprijs inbegrepen !
  • Focus op efficiënt en effectief beheer waarin proactief beheer centraal staat. Het is immers ook ons (financieel) belang dat uw IT omgeving zo min mogelijk incidenten heeft !
  • Inzet van Kaseya; professionele tooling voor registratie van alle meldingen, inzicht in alle hardware en software componenten, remote beheer, actieve monitoring, update management, anti-virus management en desktop policy management
  • ITIL3 gebaseerd servicemodel waarin naast proactief beheer structureel aandacht is voor probleem beheer, m.a.w. analyseren en voorkomen van structureel terugkerende incidenten
  • Heldere SLA rapportage bedoeld voor verantwoording én advisering ten aanzien van verbeterpunten en toekomstige investeringen.

Op basis van het in overleg gedefinieerde IT beheer takenpakket biedt Unimecs Kantoorautomatisering een vast bedrag per maand. Tijdens de looptijd biedt Unimecs Kantoorautomatisering tevens de flexibiliteit het in de beheerovereenkomst (SLA) vastgelegde takenpakket aan te passen, op- of neer te schalen afhankelijk van zijn behoefte en de ontwikkeling van zijn onderneming ! Het maandbedrag wordt dan hoger of lager.
Als deze behoefte bestaat uit eenmalige werkzaamheden dan kan Unimecs Kantoorautomatisering dit ook projectmatig tegen een vaste prijs aanbieden. Met deze dienst bent u altijd gegarandeerd van voldoende IT beheer capaciteit en kwaliteit. Tevens beschikt u over voldoende flexibiliteit om bij veranderende omstandigheden, zoals seizoensinvloeden, fusies, nieuwe vestigingen, enz. de behoefte aan IT beheer hier snel op aan te passen.
De voordelen die uitbesteding van het IT beheer aan Unimecs Kantoorautomatisering u bieden zijn:

  • Betere beschikbaarheid van de systemen
  • Optimaal financieel en functioneel rendement van de IT infrastructuur
  • Vooraf duidelijkheid over de beheerskosten (budgetteerbaar)
  • Duidelijke afspraken over de dienstverlening
  • Actueel gedocumenteerde systeem omgeving
  • Geen zorgen over personele invulling
  • Eén aanspreekpunt voor alle IT gerelateerde problemen
  • Altijd de beschikking over specialistische kennis
  • Geeft de eigen IT medewerker (of contact) de mogelijkheid zich te concentreren op tactisch en strategisch niveau.

Ook bij deze dienst van Unimecs Kantoorautomatisering vormen transparantie, flexibiliteit én persoonlijke aandacht de basis voor een succesvolle samenwerking. U moet niet alleen klant zijn, maar zich ook klant voelen !

© 2018 UNIMECS Kantoorautomatisering B.V. | Alle rechten voorbehouden